top of page

LLUM A LA FOSCOR / LUZ EN AL OSCURIDAD


Projecte en equip a 4t d’ESO a l’escola FEDAC Sant Andreu/

Sóc la Núria Almansa, professora de socials a 4t d’ESO, i en el marc de l’estudi de la 2a Guerra Mundial treballem l’Holocaust a través d’una activitat que he titulat “Llum a la foscor”

Per parelles han estudiat un personatge que va lluitar contra l’Holocaust o que ha ajudat a perpetuar la memòria històrica amb la finalitat de que no es repeteixin aquests fets del passat.

Cada parella ha preparat una petita presentació sobre el seu personatge (triat d’una llista de més de 20, s’evita que cap parella repeteixi personatge) La presentació ha de ser breu i centrada en qui va ser, com va viure la 2a Guerra Mundial i per quins fets és recordat.

Durant l’exposició els companys agafen apunts per tenir informació bàsica sobre cada personatge

Finalment, en grups de 4 a 6 persones, fan un Visual Thinking sobre tots els personatges. Prèviament han pogut veure alguns exemples, s’han recordat els elements habituals (connecots, contenidors, tipografies, dibuixos…) i es reparteixen les cartes de Garbiñe Larralde a cada grup. Aquí teniu els resultats.

Per cert. Garbiñe: Moltes gràcies. Eskerrik Asko. Gracias.

***

Proyecto en equipo en 4º de ESO en FEDAC Sant Andreu

Soy Núria Almansa, profesora de sociales en 4º de ESO, a raíz del estudio de la 2ª Guerra Mundial trabajamos el Holocausto a través de una actividad que he titulado “ Luz en la oscuridad”

Por parejas han estudiado un personaje que luchó contra el Holocausto o que ha ayudado a conservar la memoria histórica con la finalidad de que no se repitan hechos como este.

Cada pareja ha preparado una pequeña presentación sobre su personaje (escogido de una lista de más de 20, se evita que ninguna pareja repita personaje) La presentación tiene que ser breve y centrada en quien fue, como vivió la 2ª Guerra Mundial y porqué hechos es recordado.

Durante la exposición se cogen apuntes para tener información básica sobre cada personaje.

Finalmente en grupos de 4 a 6 personas confeccionan un Visual Thinking sobre todos los personajes. Previamente han podido ver algunos ejemplos, se han recordado los elementos habituales (conectores, contenedores, tipografías, dibujos…) y se les reparte una baraja de cartas de Garbiñe Larralde a cada grupo. Estos son los resultados

Per cert. Garbiñe: Moltes gràcies. Eskerrik Asko. Gracias.

@nalmansa

@fedacsantandreu

Entradas destacadas
Archivo
Buscar por tags
No hay tags aún.
bottom of page